Exposing Hillary So She Won't Get Elected

Did Hillary Clinton Buy An Endorsement From The New York Times?

Back in 2008, when she was running for president the first time, Hillary Clinton gave a charity owned by the New York Times $100,000.

That same year, the New York Times endorsed Hillary for President, the Washington Free Beacon is reporting.

The money came from one of Hillary’s lesser-known accounts, the “Clinton Family Foundation,” which is different from the Clinton Foundation. Is this a quid-pro-quo? An example of paying a newspaper for an endorsement?

Nobody knows yet, but let these facts be submitted:

  • The donation was one of the largest that Hillary’s personal foundation made that year. The “Clinton Family Foundation” has been the family’s account for personal charitable giving since 2001.
  • The $100,000 was made to the “Neediest Causes Fund,” a charity owned by the New York Times that helps underprivileged residents. It is run by the Times’ board of directors.
  • The Times editorial board was leaning toward endorsing Obama in 2008, but was overruled by then-publisher Arthur Sulzberger Jr., whose family controls both the paper and the charity.
  • In February 2008, the New Republic reported that the Times editorial board had had two contentious meetings that January before Sulzberger “tipped the scales in [Clinton’s] favor.”
  • Vanity Fair also reported that May that Sulzberger intervened in favor of Clinton after he was lobbied heavily by one of Clinton’s top financial backers.

Is this quid pro quo? Was Clinton buying an endorsement from the most influential newspaper in the country? Who knows – but it looks pretty sleazy.